Snerydning er et servicetilbud til borgere, der bor i Herlev Kommune.
Hvem kan godkendes til snerydning
Betingelserne for at få snerydning er, at der ikke bor en anden rask person på din adresse, at du er kronisk syg og/eller har en varig funktionsnedsættelse, som kan være:
at du er meget gangbesværet og benytter kørestol eller andre hjælpemidler.
at du lider af dårligt hjerte eller nedsat lungefunktion, som udelukker hård fysisk aktivitet.
at du af anden årsag er fysisk og/eller psykisk svækket.
Der er et begrænset antal pladser i ordningen, og du vil derfor blive skrevet på venteliste, hvis der er flere ansøgere, end der er pladser til.
Hvad koster ordningen?
Ordningen er gratis.
Hvad indebærer ordningen?
Der bliver ryddet sne på hele dit fortov, på havegangen fra fortov til hoveddør og fra hoveddør til affaldsstativ og postkasse.
Der ryddes sne på hverdage kl. 7-15. Hvis der er kommet meget sne, må du være forberedt på, at der kan gå flere dage, før der bliver ryddet sne hos dig. Derfor bør du være opmærksom på, at du som grundejer har det formelle ansvar for, at fortovet bliver ryddet for sne.
I starten af november vil Herlev Kommune levere en spand salt på din adresse. Hvis der er behov for mere salt, kan du rekvirere det hos Serviceafdelingen.
Du skal være opmærksom på, at spanden genbruges og ombyttes ved hver levering af salt.
Hvis du har spørgsmål
Hvis du har spørgsmål til udførsel af snerydning, herunder levering af salt, skal du kontakte Serviceafdelingen.
Hvis du har spørgsmål til snerydningsordningen, herunder ansøgning og venteliste, skal du kontakte Visitationen.
Ansøgningsskema
Hvis du mener, at du opfylder betingelserne ovenfor og gerne vil ansøge om snerydning, skal du udfylde ansøgningsskemaet og sende til os som anført.