Som godkendt folkeoplysende forening i Herlev Kommune har I mulighed for at søge om driftstilskud til jeres lokaler. Det betyder, at jeres forening kan søge om tilskud til driftsudgifter til idrætshaller samt andre lokaler og lejrpladser, I som forening ejer eller lejer – men kun hvis der er tale om aktiviteter, møder, kurser og andet folkeoplysende foreningsarbejde for børn og unge under 25 år.
Ansøgningsperiode og dokumentation
I kan søge lokaletilskud ved at udfylde et onlineskema og vedhæfte bilag og bilagsoversigt i pdf. Ansøgningsfrist er 1. april for der foregående kalenderår.
Underskriv med foreningens Nem Id. Alle udgifter skal dokumenteres, og der skal vedlægges kopi af original kvittering, lønseddel, faktura o. lign.
Alle bilag skal tydeligt være nummeret og fremgå af bilagsoversigten.
Det skal tydeligt angives på ansøgningen eller bilagsoversigten, hvilken periode der søges tilskud for.
For at søge om lokaletilskud skal I være godkendt til at modtage lokaletilskud.
Hvis I flytter til nye lokaler, eller der sker væsentlige ændringer i jeres udgifter, skal I godkendtes på ny til at modtage lokaletilskud.
Aktivitetstimer for det pågældende lokale skal angives på ansøgningen.
Oversigten nedenfor er vejledende og ikke udtømmende.